Strony

poniedziałek, 15 grudnia 2014

AFORYZMY - MAKSYMY - SENTENCJE - PRZYTOCZENIA I CYTATY [13]


L

             Pierwsze mnie lekko przeraża - nie wiedziałem, że ze mną jest aż tak źle... Do drugiego - niestety - przywykłem...
            Szóste... o! szóste sprawdziło się wczoraj w Warszawie - przeciągnęła [nie]dyskretnie przez stolicę  horda lewków na sterydach i wyeksploatowanych lwic [gdzieś tam była 
i moja szwagierka - właścicielka 3 sklepów mięsnych walcząca o zakaz konkurencji 
na rynku; konkurencja jest wg niej niepatriotyczna]...
              Skromnie pominę dziewiąte...
              Prawdziwą radość istnienia sprawia mi jednak dopiero ósme... Cały w tym 
od prawie 74 lat JA!!! Nic dodać - nic ująć...

             Dziesiąto-czternaste przeterminowane - to stało się już dawno faktem..
              A z dwunastym to ja bym się specjalnie nie spieszył...

1.        Lekarstwem na przyzwyczajenie jest inne przyzwyczajenie [Demokryt].
2.        Lekarz ma tylko jedno zadanie – wyleczyć chorego. Jaką drogą tego dopnie jest rzeczą obojętną [Hipokrates].
3.        Lepiej być starą niż martwą [Brigitte Bardot]. 
4.        Lepiej eliminować przestępców, niż współczuć ich ofiarom [Tukidydes].
5.        Lepiej kontrolować swoje błędy niż cudze [Demokryt]. 
6.        Lepiej mieć lwa na czele baranów, niż barana na czele lwów [Daniel Defoe]. 
7.        Lepszy wróg za darmo niż przyjaciel za pieniądze [Karol Bunsch].
8.        Lubię pracę. Fascynuje mnie. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami [Jerome Klapka Jerome].
9.        Lubię słuchać, jak nocą mąż i żona ubijają razem materac [John Steinbeck – Grona gniewu].
10.     Ludzi coraz więcej, a człowieka coraz mniej [Edward Stachura].
11.     Ludzie, którzy pisać nie potrafią, piszą zbyt wiele o tych, którzy pisać powinni [Jack London].
12.     Ludziom przydałby się czasem dzień wolny od życia [Augustyn z Hyppony].
13.     Ludzkość była zawsze podzielona, mniej więcej równo, na optymistów i pesymistów [Andre Maurois]
14.     Ludzkość spieszy się coraz bardziej. Oby tylko nie wyprzedziła człowieka [Władysław Grzeszczyk].

9 komentarzy:

Vulpian de Noulancourt pisze...

Na fali współczucia dla biednych terrorystów, przetrzymywanych przez siepaczy amerykańskich tu i tam, do mnie najbardziej tu przemawia sentencja czwarta.
Pozdrawiam

... pisze...

To wydaje się proste, ale nie dociera do łbów prostackich. Jak to ich nazwał nieśmiertelny nieboszczyk Lenin? - A... -,"użyteczni idioci"... Proste...
Pozdrawiam.

andante spianato pisze...

Oj najjaśniejszy Panie mnie też to ome fascynuje od lat. Boskie. Pozdrawiam . Vale!

andante spianato pisze...

Oczywiście ósme.

... pisze...

O Serenissima, dla nas- "świata pracy" - jak drzewiej mawiano - to jedyna logiczna opcja. Idę pisać kolejną pracę kontrolną. Nie ma lekko. Pozdraiwam

... pisze...

Najoczywiściej ósme. Choćby dla zdrowia psychicznego. Dlatego podziwiam świat pracy P.i P. {P]osłów.

Stokrotka pisze...

Też bardzo mi się podoba ten punkt 8, ale przed Świętami to trudno mi go zastosować:-)

Pozdrawiam serdecznie!

Moje Nazwisko pisze...

Układ zamknięty - przed Świętami trzeba pracować na Święta, w Święta trzeba pracować, bo są Święta [podgrzewanie, krojenie, podawanie], a po Świętach trzeba pracować, bo nie wiadomo dlaczego w Święta się jakoś tak nieco jakby tu i ówdzie trochę nabałaganiło... A u mnie moja Droga Żona - zgodnie z obietnicą - od tygodnia 48 raz nie przygotowuje Świąt... Ileż roboty przy tym i ganiania [mnie] do sklepów!!! Miłych Świąt zatem...

Andrzej - Art Klater pisze...

"Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości (It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.)" - Mark Twain (Samuel Clemens).
milczę na temat