Strony

środa, 16 marca 2011

Theokritos - EROTYK

[Do zbierającej zboże]*
I co z tego, żeś smagła
i szczupła niby nić,
kiedy dla mnie się zdałaś
słodkomiodną dziewczyną...
   Przecież fiołek też ciemny,
złocień bywa brązowy,
a oba równie miłe,
kiedy w cieniu się kryją...
    Kozy kroczą za trawą...
Wilki sunią za żerem...
Kruk się skrada za pługiem...
 Ja poszedłem za tobą...
    Czułem w sobie moc króla...
Kilka drachm wystarczyło
rzuconych od niechcenia, 
by zapewnić mi złudę...
    Tobie cytra i róża...
Tobie jabłka miłosne...
Ja bym nowe miał buty
za to i przyodziewek... 
    Niezłe twe fatałaszki...
Niezły twój słodki głos...
Lecz najlepsze, milutka,
pod łaszkami... to coś...
Malarstwo erotyczne na wazach greckich- Figa!
Theokritos (ok. 310 - ok. 250 p.n.e.), grecki poeta z Syrakuz na Sycylii. Twórca sielanki jako gatunku literackiego.
* Tłumaczenie własne z niemieckiego [Otto Crusius].

2 komentarze:

andante pisze...

Próbuje kolejny raz komentować....

Sir Absurd z KLechistanu pisze...

Mea culpa...